ACCIÓ I PARTICIPACIÓ

ESPAIS DE DIÀLEG, TROBADA I COL·LABORACIÓ QUE ES POSIN A DISPOSICIÓ DELS PROFESSIONALS

Com a associació professional, la SEDIC també fomenta la participació dels socis en diversos entorns de col·laboració des dels quals els professionals poden implicar-se en l'estudi i el progrés de les seves respectives especialitats, així com en òrgans de representació professional nacionals i fins i tot internacionals com IFLA, ICA o ALA.

A continuació presentem les opcions de participació activa per a socis disponibles actualment, fes clic en l'enllaç per conèixer en detall cadascuna d'elles, i si tens alguna idea addicional o ganes de participar en alguna d'aquestes activitats posa't en contacte amb gerencia@sedic.es:

 

  • Coordinadors delegats (en fase d'implantació) – NOVETAT 2024!

  • Espais de col·laboració

    • Espai de col·laboració International Federation of Library Associations (IFLA)
    • Espai de Col·laboració International Council on Archives (ICA)
    • Espai de Col·laboració Asociació Llatinoamericana d'Arxius (ALA)
  • Grups d'interès / Comissions

    • Grup "Ètica professional de SEDIC"
    • Grup "Ciència de dades en biblioteques i arxius. Formació i comunitats"
    • Grup "Transformació digital i administració electrònica" (Grup en fase de definició)
    • Grup "Biblioteques escolars"(Grup en fase de definició)
  • Treballs en Grup

Reunión de socios
agsdix-fas fa-map-signs

Coordinació Delegada Regional de SEDIC

Delegados SEDIC

Una de les àrees destacades del nou Pla Estratègic és la millora i augment dels serveis i beneficis al soci. Amb l'objectiu d'expandir els serveis de SEDIC i establir noves vies de col·laboració entre professionals, l'associació ha creat la figura del Coordinador/a Delegat/ada Regional amb la finalitat d'ampliar el camp d'acció d'activitats (principalment, visites, tallers, jornades o seminaris) fora de Madrid.

Les persones delegades seran socis designats que treballaran en estreta relació amb la Junta Directiva i amb l'oficina de SEDIC des de les seves respectives regions per crear noves activitats, difondre iniciatives, traslladar les necessitats locals i regionals per adequar els programes de SEDIC al seu entorn fent així una associació més cohesionada.

Constitueix una oportunitat de col·laboració de gran interès, oberta a tots els membres de SEDIC que desitgin contribuir activament en el creixement i enriquiment de la nostra associació.

El 2024 es fixarà una prova pilot per, posteriorment, desenvolupar la proposta en altres regions basant-se en les sol·licituds presentades.

Convidem a totes les persones interessades a presentar la seva candidatura per convertir-se en Coordinador/a Delegat/ada Regional de SEDIC. Aquest és un pas important per ampliar el nostre abast, compartir coneixements i crear una comunitat més forta, cohesionada i connectada per tot l'estat espanyol.

agsdi-myspace

ESPAIS DE COL·LABORACIÓ

Els espais de col·laboració neixen amb l'objectiu d'integrar els socis en la gestió directa de l'activitat que l'associació desenvolupa al llarg de l'any. Aquests nous entorns constitueixen un nou espai inclusiu d'interacció entre socis i junta directiva per treballar junts en la programació i desenvolupament d'esdeveniments, activitats o serveis que SEDIC ofereix als professionals especialitzats en la gestió de la informació i de la documentació.

Aquests grups de col·laboració són creats a instància de la Junta Directiva per formar espais de coordinació d'activitats o serveis, alguns d'ells ja en marxa, seguint les línies d'acció fixades en el Pla Estratègic 2018-2022 i en el Pla Estratègic 2024-2028.

Espacios de colaboración
agsdix-smt2-group-add

GRUPS D'INTERÈS - COMISSIONS

SEDIC porta molts anys treballant en processos d'integració i col·laboració amb diferents col·lectius dins el sector informació/documentació amb l'objectiu de mantenir la seva sensibilitat cap a les diferents especialitats que formen part del divers panorama professional que representa l'Associació.

Al conèixer l'interès de diversos grups de professionals de la informació especialitzats en àrees temàtiques concretes, el 2018 es va posar en marxa un projecte d'inclusió amb l'objectiu d'integrar col·lectius de professionals de la informació especialitzats en un àrea concreta que, sense constituir-se com a associació, desitgin treballar com a col·lectiu especialitzat dins de SEDIC.

Grupos de colaboración en SEDIC
Grupo de ética

Grup "Ètica professional de SEDIC"

El 2009, SEDIC va crear un grup de treball sobre l'ètica de la gestió de la informació, el primer resultat del qual va ser l'elaboració del codi deontològic de l'Associació el 2013, que va ser adoptat per FESABID a la seva Assemblea d'aquell mateix any. El 2022, després de dos anys d'anàlisi i elaboració, el Grup de treball va renovar el Codi deontològic de SEDIC.

La formación de bibliotecarios en ciencia de datos

Grup "Ciència de dades en biblioteques i arxius. Formació i comunitats"

El grup d'interès "Ciència de dades en biblioteques i arxius. Formació i comunitats" és un grup consultiu i de treball format per experts en Ciència de Dades i Intel·ligència Artificial en l'àmbit de les biblioteques i els arxius.

Transformación Digital y Administración Electronica

Grup "Transformació digital i administració electrònica"

(Grup en fase de definició)

Bibliotecas escolares

Grup "Biblioteques escolars"

(Grup en fase de definició)

agsdi-aperture

Treballs en grup

Els Grups de Treball s'han reorientat i el 2016 SEDIC posa en marxa els Treballs en Grup. La Junta Directiva de SEDIC reconeix la importància i el potencial de treballar en grups de temàtica específica.

Els Treballs en Grup es constitueixen amb l'objectiu de crear comunitats de valor que enriqueixin la nostra associació i facilitin l'evolució del nostre col·lectiu professional. Permeten compartir experiències, aprofundir en la praxi professional, investigar sobre temes d'interès professional comú, crear eines o projectes, comunitats de pràctica... i tenen com a objectiu final la difusió del resultat.

Trabajos en grupo